Khamis, 8 Disember 2011

Bahasa Kita

Assalamulaikum ^.^
Nampak tak tajuk entry aku ? Tak nampakk ? Alahaii, pegi cari cermin mata sana. Hihi </3 
Okayy, sebenarnya aku nak cerita tentang bahasa yang kita gunakan ! 
First, aku nak tanya korang dulu ! Korang pernah pergi mana-mana or tolong mak korang kat kedai ke or tak kisah lah kat mana pon, ade orang yang lebih tua dari korang tapi dia panggil korang 'KAKAK or ABANG' ! Ada takk ? Mesti ada kann ?? Kalau ada 5 orang yang baca blog aku ni mesti 1 orang je yang tak pernah kena . Hihi. Contoh lah kalau kita kena macam tuh, mesti kita maki orang tuh kann ? Paling kurang pon mesti kita cakap macam ni " Heyyy, aku muda dari kau lahh ! ". Mesti cakap macam tuh. Haha, tak pon seakan-akan dengannya laa. Haha xD


Aku gentle lah aku pernah kena macam tuh dan aku pernah cakap macam tuh ! Haha ._. tapi aku cakap dalam hati jelahh </3 Aku kena tuh pun masa aku tolong mak aku kat kedai ! Wuuuu, sediss jugaa lahh bila orang panggil aku kakak :'( padahal aku adikk. Hahaha #sambil buat muka comel n.n Cehhh, macam comel sangat kann ? Haha, okayy abaikann :) Mak aku ada cerita yang pekerja mak aku pun pernah kena macam tuhh, terus muka dia orang berubah macam nenek kebayan ! Haha, sungguh buruk eihh ! Tapi mak aku ada cerita lagi, kadangkadang ada lelaki umur baya abang aku 18 tahun pun pekerja mak aku panggil abang ! Alahai, mak aku cakap macam dia tuh muda sangat, cubalahh panggil adik kann ?? Umur 30 lebih ada hati nak jadi muda. Haha


Mak aku ada cakap, kadangkadang orang yang tua sikit dari kita tapi dia panggil kita kakak atau abang tuh adalah bahasa dia untuk kita. Yelahh, takkan dia nak panggil kita "KAU". Haa, tak ke kurang ajar namanya tuh. Sebab tu lahh orang panggil kita KAKAK atau ABANG walaupun dia lebih tua dari kita. Itu adalah sebagai bahasa dia untuk kita :') Jadii, kalau ada orang panggil kita KAKAK atau ABANG, janganlah marah okay sayangsayang semua. Hihi :*
Tengok macam aku tak ada bahasa, tulis kat blog guna bahasa 'AKU'. Hihi, dah biasa wak, nak buat macam mana. Tak apa, nanti entry aku lepas ni aku guna bahasa 'SAYA tak pun NAMA aku je' Okayy ? Kalauu akau lupaa nak ubah bahasa aku, tolong ingat-ingatkan ye kawankawan :') Aku ni pelupa sikit :'(


Ikhlas dari Khairiati </3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan